Kategoria sprawy:
Imprezy masowe.
Sprawa:
Organizowanie imprez masowych.
Zakres sprawy:
Udzielanie zezwoleń na organizowanie imprez masowych.
Sprawę załatwia:
Podinspektor ds. Kultury i Sportu Urzędu Miejskiego w Ciechocinku, ul .Kopernika 19, pok. 22, Justyna Stawiszyńska, tel. (0-54) 416 18 00 wew.138.
Dokumenty od wnioskodawcy:
1. Wniosek organizatora imprezy nie później niż 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy na druku stanowiącym załącznik do niniejszej procedury.
2. Załączniki:
1) opinie właściwych miejscowo komendantów Policji, Państwowej Straży Pożarnej i kierownika jednostki organizacyjnej pomocy doraźnej (pogotowia ratunkowego), które muszą zawierać informacje o niezbędnej wielkości ich sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu oraz o przewidywanych przez Policję zagrożeniach,
2) opinię właściwego miejscowo i rzeczowo Inspektora Sanitarnego,
3) jeżeli impreza organizowana jest w budynku lub innym obiekcie - dowód spełnienia wymogów określonych w przepisach prawa budowlanego wystawiony przez właściwy organ nadzoru budowlanego,
4) graficzny plan obiektu lub terenu, na którym ma być przeprowadzona impreza zawierający:
a) oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się publiczności, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych,
b) oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
c) oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
d) informację o rozmieszczeniu służb porządkowych, rozmieszczeniu osób na imprezie i ewentualnym rozmieszczeniu ich wg sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów.
5) regulamin obiektu wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy,
6) program i regulamin imprezy, ewentualnie terminarz imprez masowych odbywających się wg ustalonego terminarza lub wg ustalonych zasad wraz z informacją o sposobie udostępniania ich uczestnikom imprezy masowej,
7) oświadczenie zawierające:
a) informację o liczbie miejsc dla osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, mogących wystąpić zagrożeniach porządku publicznego, w tym informację o ewentualnym uznaniu imprezy masowej za imprezę o podwyższonym ryzyku,
b) informację określającą stan liczebny, organizację, oznakowanie i sposób rozmieszczenia służby porządkowej i informacyjnej (w odniesieniu do służby porządkowej przyjmuje się przelicznik co najmniej 10 porządkowych na pierwsze 300 osób, które mogą być obecne na imprezie i co najmniej l porządkowy na każde 100 osób. W przypadku uznania imprezy za imprezę o podwyższonym ryzyku przeliczniki te wynoszą odpowiednio 30 porządkowych na 300 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej i co najmniej 3 porządkowych na każde następne 100 osób),
8) wskazanie osoby reprezentującej organizatora w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa osób uczestniczących w imprezie masowej (kierownika ds. bezpieczeństwa),
9) pisemną, instrukcję określająca zadania służby porządkowej oraz warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy,
10) szczegółowe zasady postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia,
11) w przypadku imprezy z odpłatnym wstępem polisę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone uczestnikom imprezy,
12) pisemną zgodę na przeprowadzenie imprezy masowej kierownika jednostki organizacyjnej lasów państwowych, parku narodowego lub krajobrazowego w razie przeprowadzania imprezy na terenach będących w zarządzie tej jednostki.
3. Organizator imprezy załącza do wniosku informację o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk.
4. Ponadto zgoda zarządzającego terenem tj.:
a) Burmistrza Miasta Ciechocinka, gdy impreza będzie organizowana na terenach miejskich,
b) zezwolenie zarządzającego ruchem na drodze, na wykorzystanie drogi w sposób szczególny (art.65 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym - Dz. U. z 2003 r. Nr 58, poz. 515 z późn. zm.), gdy impreza będzie wymagała korzystania z drogi w sposób szczególny lub, gdy w związku z organizacją imprezy planowane jest zajęcie pasa drogowego pod obiekty towarzyszące imprezie (estrada, stolik, sprzęt muzyczny, trybuna itp. )
Forma załatwienia sprawy:
Wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej lub odmowa jego wydania oraz zakaz przeprowadzenia imprezy masowej następuje w formie decyzji administracyjnej.
Termin załatwienia sprawy:
Burmistrz Miasta Ciechocinka wydaje zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej albo odmawia jego wydania w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku przez organizatora imprezy.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (DZ. U. z dnia 21 kwietnia 2009 r.)
Uwagi:
1. Kopię decyzji, niezwłocznie po jej wydaniu, pracownik prowadzący postępowanie w sprawie zobowiązany jest przesłać do:
a) Komendy Miejskiej Policji,
b) Komendy Powiatowej Policji,
c) Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej,
d) Pogotowia Ratunkowego,
e) Powiatowego Inspektora Sanitarnego,
f) Organizatora imprezy.
2. Jeżeli imprezy są przeprowadzane przez tego samego organizatora w tych samych obiektach i na terenach do tego przystosowanych częściej niż 2 razy w roku lub są to imprezy, dla których opracowano terminarz, Burmistrz Miasta Ciechocinka wydaje zezwolenie na przeprowadzenie wskazanej liczby imprez lub przeprowadzenie takich imprez w okresie jednego roku.
3. W przypadku zmiany terminu imprezy masowej mającej odbyć się jednorazowo lub wg ustalonego terminarza, organizator imprezy na 7 dni przed jej terminem zawiadamia organ wydający zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej oraz Policję i wszystkie służby ratownicze, które wydały opinię.
4. Odmowa wydania zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej następuje w razie niespełnienia wymogów, o których mowa w pkt.1-4 rozdziału "Dokumenty od wnioskodawcy" niniejszej procedury.
5. Burmistrz Miasta Ciechocinka wydaje decyzje o zakazie przeprowadzenia imprezy masowej w przypadku zmiany warunków bezpieczeństwa decydujących o wydaniu zezwolenia na jej przeprowadzenie.
6. Od wydanej decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu wydającego decyzje w terminie 14 dni od jej doręczenia.
7. Burmistrz Miasta Ciechocinka może wprowadzić dla określonego organizatora imprezy masowej zakaz przeprowadzania przez niego imprez masowych na terenie Miasta Ciechocinek lub jego części albo w obiektach lub na terenach, o których mowa w art. 3 pkt. 1 ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych na czas określony lub do odwołania, albo zezwolić na przeprowadzenie imprezy masowej bez udziału widzów w przypadku negatywnej oceny stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego w związku z przeprowadzoną imprezą masową.
1) Wydanie w/w zakazu następuje w formie decyzji administracyjnej. Kopie decyzji, niezwłocznie po jej wydaniu, organ wydający przesyła podmiotom, które wcześniej wydały opinie odnośnie przeprowadzenia imprezy masowej,
2) Od wydanej decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego
3) Odwołanie od decyzji nie wstrzymuje jej odwołania.
8. Kompetencje określone w pkt. 7 posiada również Wojewoda. Od decyzji Wojewody służy odwołanie do ministra właściwego do spraw wewnętrznych.
9. Podanie nie podlega opłacie. Opłata skarbowa (76 zł) pobierana jest za zezwolenie bez możliwości zwolnienia z niej.
Załącznik do pobrania:
Wniosek o wydanie zezwolenia na organizację imprezy masowej (48 KB)
|