Udzielanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką
Sprawę załatwia: Referat Społeczno-Administracyjny - Ewidencji Działalności Gospodarczej. Urząd Miejski Ciechocinek, ul.Kopernika 19, pok. nr 5 tel. 0-54 416 18 00 wew. 125
Dokumenty od wnioskodawcy: 1. Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką (załącznik do procedury). 2. Załączniki do wniosku: a) odpis z rejestru przedsiębiorców (Krajowy Rejestr Sądowy lub Ewidencja Działalności Gospodarczej), b) kserokopia zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacji statystycznej (REGON), c) kserokopia zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej (NIP), d) zaświadczenie z rejestru skazanych stwierdzające niekaralność osób, e) kserokopia świadectwa kwalifikacji określonego przepisami prawa o ruchu drogowym przedsiębiorcy osobiście wykonującego przewozy, a w przypadku zatrudnienia przez niego kierowców również ich świadectwa kwalifikacji, f) kserokopia świadectwa legalizacji urządzenia kontrolno-pomiarowego, g) urzędowo potwierdzona kserokopia dowodu rejestracyjnego pojazdu z wpisem o dopuszczeniu go do ruchu jako taksówki osobowej, a w przypadku gdy przedsiębiorca nie jest właścicielem tego pojazdu - również dokument stwierdzający prawo do dysponowania nim, h) zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w zakresie transportu drogowego taksówką, potwierdzonego zdanym egzaminem lub udokumentowanie co najmniej 5-letniej praktyki w zakresie wykonywania tego transportu; przerwa w wykonywaniu transportu drogowego nie może być dłuższa niż kolejnych 6 miesięcy z przyczyn zależnych od nich. 3. Do wszystkich kserokopii dokumentów należy przedstawić do wglądu oryginały. 4. Do wniosku należy dołączyć opłatę skarbową w znaczkach: - za wniosek - 5,00 zł, - za każdy załącznik - 0,50 zł. 5. W przypadku działania przez przedstawiciela, należy dołączyć upoważnienie dla osoby załatwiającej sprawę. Opłata skarbowa od upoważnienia wynosi 15,00 zł.
Forma załatwienia sprawy: Decyzja Burmistrza Ciechocinka - udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką.
Termin załatwienia sprawy: Do 3 miesięcy od dnia złożenia wniosku. Podstawa prawna: 1. Art. 6, 7 i 8 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 125, poz.1371 z późniejszymi zmianami). 2. § 1 pkt. 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 29 listopada 2001 r. w sprawie wzoru licencji na wykonywanie transportu drogowego, wypisu z licencji oraz wykazu pojazdów samochodowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 145, poz. 1630). 3. § 2 ust. 1 pkt. 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 14 grudnia 2001 r. w sprawie określenia wysokości opłat za czynności administracyjne związane z udzielaniem i wydawaniem uprawnień na wykonywanie transportu drogowego osób i rzeczy oraz za egzaminowanie i wydawanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz.U. z 2001 r. Nr 150, poz. 1685). 4. Ustawa z dnia 9 września 2000 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2000 r. Nr 86, poz. 960 z późniejszymi zmianami).
Uwagi: 1. Wnioski składa się w Ewidencji Działalności Gospodarczej. 2. Licencji udziela się przedsiębiorcy wykonującemu transport drogowy taksówką. 3. Opłata za udzielenie licencji wynosi w zależności od wnioskowanego okresu ważności: - 2 - 15 lat – 200,00 zł, - 15 - 30 lat – 250,00 zł, - 30 - 50 lat – 300,00 zł. Opłata za wymianę posiadanego uprawnienia na licencję, gdy nie ulegają zmianie dotychczasowe dane określone w tym uprawnieniu – 100,00 zł. Opłatę dokonuje się przy odbiorze licencji. 4. Licencji udziela się na czas oznaczony, nie krótszy niż 2 lata i nie dłuższy niż 50 lat, uwzględniając wniosek przedsiębiorcy. |