|
Menu Przedmiotowe
|
|
|
Programy
|
Darmowy program do obsługi plików skompresowanych (7z, ZIP, CAB, RAR, ARJ, LZH, GZIP, BZIP2, Z, TAR, CPIO, RPM i DEB)(0,8 MB)
|
|
|
|
|
archiwum.bip.ciechocinek.pl / Obywatel RP i jego rodzina / Rejestr wyborców / Wpisanie do rejestru wyborców na wniosek wyborcy
|
| | | | | |
|
|
Wniosek o wpisanie wyborcy do rejestru wyborców w części A |
Formularze do pobrania: |
Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców (50 KB)
Pisemna deklaracja zawierająca informacje niezbędne do wpisania do rejestru wyborców (42 KB) |
Podstawa prawna |
- Ustawa z dnia 05 stycznia 2011r. – Kodeks wyborczy (Dz.U. Nr 21 poz. 112 z późn.zm.)
|
Wymagane dokumenty: |
- Wniosek, kserokopia ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość wnioskodawcy, pisemna deklaracja, w której wnioskodawca podaje swoje obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
|
Opłata skarbowa: |
- nie dotyczy -
|
Opłaty administracyjne: |
- nie dotyczy - |
Termin i sposób załatwiania: |
Decyzję o wpisaniu lub o odmowie wpisania osoby do rejestru wyborców wydaje Burmistrz Ciechocinka w terminie 3 dni od dnia wniesienia wniosku. Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć osobiście lub przez pełnomocnika, albo za pośrednictwem poczty. Wyborca wpisany do rejestru wyborców zostanie skreślony z rejestru wyborców w jego ostatnim miejscu zameldowania |
Miejsce złożenia dokumentów: |
Urząd Miejski w Ciechocinku
ul. Kopernika 19
87-720 Ciechocinek
pok. nr 6 w budynku Nr 1, tel. 544161800 w.128 |
Tryb odwoławczy: |
Skarga do Sądu Rejonowego wniesiona za pośrednictwem Burmistrza Ciechocinka w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji. Sąd rozpoznaje skargę w postępowaniu nieprocesowym, w terminie 3 dni od dnia jej doręczenia. Od postanowienia sądu nie przysługuje środek prawny.
|
Inne informacje: |
Stały rejestr wyborców obejmuje osoby stale zamieszkałe na obszarze gminy, którym przysługuje prawo wybierania. Rejestr wyborców dzieli się na część A i część B.
Część A rejestru wyborców obejmuje obywateli polskich.
Część B rejestru obejmuje obywateli Unii Europejskiej niebędących obywatelami polskimi, stale zamieszkałych na obszarze gminy i uprawnionych do korzystania z praw wyborczych w Rzeczypospolitej Polskiej. Prawo wybierania w wyborach do Sejmu i do Senatu ma obywatel polski, który najpóźniej w dniu głosowania kończy 18 lat. Wyborcy zameldowani na obszarze gminy na pobyt stały są wpisywani do rejestru wyborców w części A z urzędu.
Z wnioskiem o wpisanie do rejestru wyborców w części A występuje:
- wyborca stale zamieszkujący na obszarze gminy bez zameldowania na pobyt stały,
- wyborca nigdzie niezamieszkały, stale przebywający na obszarze gminy,
- wyborca zamieszkujący na obszarze gminy pod innym adresem niż jego adres zameldowania na pobyt stały.
Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców w części A można wnieść do organu gminy właściwego ze względu na miejsce pobytu . Rejestr wyborców jest udostępniany, na pisemny wniosek, do wglądu w urzędzie gminy.
|
| |
Dodany 2013-02-13 14:57:42 przez Paweł Mielczyński
Wyświetlony: 2099
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja 2015-04-24 10:24:04 Historia zmian [5]
| | | |||||
|
|
|
|
Redaktorzy strony
|
BIP Redagują: Łukasz Małecki Tel: 544161800
|
|
|
|
|